TDC lukker ned for mailserver

Udgivet d. 28.11.2011 11:47

Kunder ved Mira Internetsolutions har dog let adgang til en hurtig løsning hvis de oplever problemer i denne forbindelse.

Løsningen er blot at skifte til Mira Internetsolutions mailserver ? og det tager kun få minutter.

Hvis du oplever en fejl når du forsøger at sende en mail skyldes det i de mange tilfælde at e-mail programmet er sat op til at sende e-mails igennem TDC?s mailserver ( smtp.mail.dk eller asmtp.mail.dk)

TDC har nu valgt at lukke for muligheden for at sende e-mails igennem deres server.

Denne lukning sker gradvist, så det kan desværre ikke forudsiges hvornår man bliver ?ramt? hvis man bruger deres mailserver. Man kan selvfølgelig altid forebyggende tjekke om ens mailprogram er sat op til at bruge Mira Internetsolutions mailserver.

Hvis du modtager en af nedenstående fejl når du forsøger at sende e-mails, så kan du være ramt af dette problem:

Eller fejl i e-mail programmet hvor der fremgår en fejl i stil med ?Relaying denied?.

For at løse problemet skal der ændres i opsætningen i dit e-mail program. Det der skal ændres er følgende tre ting:

  • Udgående postserver skal ændres til Mira Internetsolutions mailserver: smtp.mira.dk

  • Man skal sætte godkendelse på udgående postserver, så den anvender samme indstillinger som indgående postserver.

  • Udgående postserver-port skal sættes til: 587

Hvis du er i tvivl om hvordan overstående skal ændres kan du finde en mere detaljeret vejledning her: http://www.mira.dk/service/goer-det-selv/

Det skal lige bemærkes at det kan hjælpe at lukke e-mail programmet ned, og starte det op igen efter man har ændret i opsætningen.

Såfremt det ikke lykkedes dig at få det til at virke ved at følge ovenstående vejledning, så skal du være velkommen til at kontakte vores support-afdeling på ?chatten? eller 96101510.

 

Tilbage til nyhedsoversigten

Telefon: 9610 1510



Kontakt

Send en besked til os herunder: